Rólunk
Bemutatkozás, Történetünk, Eddigi rendezvényeink
A Magyar Szimulátor és Motorsport Egyesületet 2021 December 10. napján jegyezték be. Viszont hivatalos bejegyzésünket egy közel 1.5 év előzte meg.
2020 Júniusa óta létezik az Assetto Corsa Competizione (ACC Hungary) Facebook csoport. Eleinte az újonnan konzolokra is megjelenő szimulátor szoftver platform független gyűjtőhelyeként jött létre és csak és kizárólag köridő versenyeket / hotlap versenyeket rendeztünk. Bárki bármilyen platformon csatlakozhatott, csak valamilyen egyértelmű bizonyítékot kellett szolgáltatnia a megfutott köridőről.
2020 Augusztusától kezdtünk a PC irányba mozdulni komolyabban. Dedikált 24/7-ben futó szervereket szereztünk be, így már valós időben is tudtak versenyezni egymás ellen a versenyzők. A szerverekről a köridők, megtett körök, és statisztikák folyamatosan rögzítésre kerültek, illetve az addigi egyszerű honlapunk erős átalakításokon esett át, és megkapta a www.acchun.hu domain-t is, az egyszerűbb elérhetőség érdekében.
A csoport lélekszáma hónapról hónapra nőtt, és 2020 decemberében elérkezettnek láttuk az időt az első nagyobb versenyünk megtartására is. Egy 4 órás, Endurance versenyre, ahova 2 fős csapatok nevezhettek, Silverstoneban. Mindegyik versenyző 2-2 órát vezethetett. Összesen 50 versenyző 25 csapatban vágott neki a viadalnak, ami végül rendezői és versenyzői szemmel is nagy sikernek könyveltünk el.
Ezen felbuzdulva döntöttünk úgy, hogy látva a magyar ACC-vel rendezett bajnokságok szabályzat és steward oldali hiányosságait, 2021 Januártól elindítunk egy saját Endurance Bajnokságot. Máshol akkor ilyen jellegű bajnokságot nem terveztek rendezni. Az ACC akkori technikai problémái, és az I. ACCHUN - Silverstone 4H-n érzékelt program beli hibák miatt, úgy döntöttünk, hogy 90 és 150 perc közti futamokat rendezünk, viszont minden autót 1 ember fog végig vezetni. Egy 7 fordulós bajnokságról volt szó, havi 1 futammal. A bajnokság folyamán a versenyzőknek 48 óra állt rendelkezésére minden verseny után, hogy az incidenseiket megóvják a honlap egy erre fejlesztett űrlapján, majd 5 állandó steward vizsgálata után lettek véglegesek az eredmények.
A versenyeken az átlagos résztvevő szám 60 felett alakult, mindezt úgy, hogy a szimulátorozás szempontjából uborka szezonnak számító Június-Júliusi hónapokba is belelógott a bajnokság vége.
Csak a bajnokság részét alkotó versenyeinken 122 versenyző fordult meg.
A bajnokság mellett pedig csak és kizárólag szórakozás céllal indítottunk egy hosszabb Endurance sorozatot, ahol a pilóták csapatokba szerveződve versenyezhettek. Illetve rendezői oldalról mi is folyamatosan figyelemmel tudtuk követni a program ilyen jellegű fejlődését.
A 2021-es első félévet lezáró Kyalami 9 órás versenyünket szeretném ezek közül kiemelni, amin összesen 52 versenyző 22 csapatban vett részt.
2021 második felében az eredményeket látva, szerettünk volna tovább fejlődni. Nagyobb változásokon ment át a honlap gyarapodott szervereink száma, és az egész nyarat egy jó élő adás koncepciójának felépítésével töltöttük. Kommentátorokat kerestünk, illetve kerestük annak a lehetőségét, hogy a fontos versenyekről élő stream formájában még több embert tudjunk bevonzani akár mint néző, akár mint versenyző.
2021 Augusztusában így érkeztünk el a II. ACCHUN – Silverstone 4H versenyhez. A verseny hétvége lebonyolításán is változtattunk. A versenyt 1 héttel megelőzte a kvalifikáció, ahol a legjobb 5 pilótának egy SuperPole rendszerben kellett eldöntenie, ki is a leggyorsabb. Óriási dolgoknak tartjuk, hogy a hivatalos BMW Esport versenyző is résztvett ezen az eseményen, illetve, hogy egy jó hangulatú, jó minőségű közvetítést tudtunk mind a kvalifikációról, mind a futamról biztosítani.
Horváth Atilla és Pichler Balázs kommentátoraink kiválóan felkészültek a versenyzők hátterét tekintve, illetve szimulátor és valós motorsport rajongóként, rengeteg érdekes információval tudtak szolgálni a nézők számára.
További fejlesztés volt a rendezvényünkön, hogy valós időben dolgoztak a stewardok, csak mint a valóságban. Így a versenyző párosok azonnal tudták jelezni, hogy valami történéssel a pályán nem elégedettek, és a vétkes, hibázó versenyzők is azonnal kapták a büntetésüket, illetve folyamatosan kommunikáltak a stewardokkal.
2021 második felében ezenkívül elindítottuk második bajnokságunkat, ahol a steward rendszer maradt ugyanaz mint az első bajnokság esetében, viszont kicsit változtattunk a bajnokság formátumán.
Sprint és Endurance versenyek váltották egymást. Az Endurance versenyeken a versenyzőknek csapatban, 1 autóval, minimum 1 kötelező pilótacserével kellett teljesíteni a versenyek. A COVID kijárási korlátozások enyhülésével párhuzamosan viszont érzékeltük a csökkenő nevező számot egész évben, és ezen a bajnokságon már csak átlagosan 30 nevezővel indultak a futamaink. Havi 1 futam, ahogy az első bajnokság esetében is.
Emellett továbbra is futott havonta egyszer az Endurance futam sorozat, továbbra is tét nélkül, aminek lezárásaként egy 12 órás Mount Panorama Endurance futamot rendeztünk. Ami különlegesség, hogy az első nemzetközileg megrendezett futamunk volt 38 versenyzővel.
A 12 órás futam megrendezését megelőzőleg ugyanis hosszabb tárgyalási időszak után kooperációra léptünk a The SimGrid csapatával, akik nemzetközi szinten már elismert, és jól müködő platformot üzemeltetnek.
A SimGrid által nyújtott szolgáltatások röviden: egy központi helyen látható minden induló, futó bajnokság, nevezési rendszer, automatikus verseny/kvalifikáció eredmény feldolgozás. Lényegében egy felület, ami a bajnokságok rendezésében nagyon megkönnyíti mind a stewardok, mind pedig a szerver üzemeltetők dolgát.
Természetesen a honlapunkkal teljes integrációra került a SimGrid rendszere. Az ott leadásra kerülő nevezések automatikus bekerülnek a köridő táblázatainkba, illetve a szervereink beállításai is felveszik a nevező versenyzőket, és ezt követően be tudnak lépni a szervereinkre. Mindemellett automatizálásra kerültek a szerverek, így minimalizálva az emberi hiba lehetőségét. Minden reggel 6 órakor automatikusan kerülnek átállításra a következő eseményre, teszt időszakra, stb.
2021 utolsó hetében, ennek a rendszernek a tesztelése céljából indítottunk egy teljesen nemzetközi bajnokságot, az Xmas British MultiClass Fun Cup by ACCHUN névvel, ami a két ünnep közt kezdődött, és 2022 Január 2.-án ért véget.
Az időpont miatt fluktuáló létszám volt a versenyeken, de az összesen 52 induló versenyzőtől összességében pozitív visszajelzéseket kaptunk.
Az idei 2022-es évre így már el is indult 2 bajnokságunk. Egy GT4-es autókkal futó Sprint futam sorozat, ahol 40 nevezőben maximalizáltuk a létszámot, illetve egy GT3-as Endurance Bajnokság, ami a tavaly tavaszi Endurance Bajnokság mintájára épül. Itt két szerveren összesen 82 nevező állhat rajthoz.
Ezek a bajnokságok váltott héten minden vasárnap este 7-től induló futamokkal rendelkeznek, és a versenynaptárjuk közös. 5-5 fordulóval rendelkeznek, így Március elejéig mindegyik véget ér.
A folytatásban még Júniusig szeretnénk szervezni egy kupás Porsche bajnokságot, és egy valós Endurance Bajnokságot, ahol a versenyzőknek 3-6 órás futamokat kellene teljesíteniük, illetve itt szeretnénk megoldani az élő közvetítés mértéket.
Mindezek mellé az események mellé terveznénk 2022 első felére még folytatni az Endurance futam sorozatunkat is, 6, 8, 12, és 24 órás eseményekkel, természetesen közvetítést megoldva ezeknél az eseményeknél.
Alapvetően nemzetközi mezőnnyel, a SimGrid rendszerét használva, viszont a közvetítések esetében, ahol lehet teljesen magyar kommentátorokkal. Hiszen Atilla és Balázs munkájával teljes mértékig meg vagyunk elégedve.
Az Assetto Corsa Competizione szerverek üzemeltetésébe ezen a linken tudtok támogatást küldeni
Hosszú ideje gondolkodunk azon, hogy hogyan tudnánk biztosítani számotokra a legtisztább módon a támogatás lehetőségét. Végül a szervereinket hostoló GTX Gaming-nél megtaláltuk ennek a módját. Az ide küldött támogatásokat semmi másra nem tudjuk felhasználni, csak a szerverek finanszírozására.
Illetve mint tudjátok, a Discord szerveren jelenleg 1080p@60fps-el tudtok képernyőt megosztani, és jobb hangminőség mellett tudtok beszélgetni. Ehhez szerver boostokra van szükségünk. A szerverek boostolását felül a szerver név melletti kis lenyíló menüből éritek el. Arra mindenképp figyeljetek viszont, hogy a Discord alapértelmezetten a szerver boostot utána havi rendszerességgel vonja tőletek. Ha ezt nem szeretnétek, akkor mindenképp állítsátok át.