Általános verseny SZABÁLYZAT

1. Általános szabályok és részvételi feltételek a FUN FUtamokra

1.1 Az ACC Hungary versenyein az eredeti Assetto Corsa Competizione legfrissebb verziójának használata kötelező.


1.2 Minden versenyzőtől elvárt a sportszerű viselkedés! Ezt a sportszerű viselkedést nem csak a játékban, de a Discord szerveren, és a csoportban is elvárjuk!


1.3 Az ACC Hungary versenyein akik teljesítik az adott versenyre kiírt minimum követelményeket. (Minimum Safety Rating, minimum körszám a szerveren, stb.)


1.4 A versenyeket fix és változó időjárással rendezzük meg, a mechanikai sérülések mértéke normál, gumikopás és üzemanyag fogyasztás mértéke normál.


1.5 A heti TT szerverek nyíltak, a csoportban meghirdetett jelszóval és a szabályok betartása mellet, bárki használhatja.

Az itt futott köridők felkerülnek a Rank oldalunkra és az Aktuális HotLap oldalunkra is.


1.6 Névhasználat: Az ACC Hungary szerverein kötelező a teljes valódi név használata (nemzetközi formában, ékezetek nélkül).


1.7 Minden fun/bajnoki/pilótacserés versenyen résztvevő versenyzőnek kötelezően csatlakoznia kell Assetto Corsa Competizione (ACC HUN / magyar csoport) facebook csoporthoz. Akinél ez elmarad, automatikusan diszkvalifikáljuk a versenyekről.*

*A rendezők, stewardok, illetve a csoport adminok adhatnak egyedi rajtengedélyt indokolt esetben az 1.9-es pont nem teljesülése esetén.


2. Használható autók

2.1 Az Assetto Corsa Competizione által az adott kategóriában engedélyezett összes autó használható.


2.2 Ha a verseny egy adott típussal/típusokkal kerül megrendezésre, akkor a versenyző köteles ennek megfelelően választani. Ha ezt nem tartja be, akkor diszkvalifikálásra kerül a futamról.


3. Futamok Lebonyolítása


3.1 Az Assetto Corsa Competizione saját rendszerének megfelelően történik a lebonyolítás. Repülőrajttal és teljes felvezető körrel kerül megrendezésre minden futam.


3.2 A felvezető kör 3 szakaszát az alpontok szabályozzák.


3.2.1 Első Szakasz: Egyoszlopba sorakozás

A képernyőn megjelenik egy extra visszajelző, amely azt mutatja, hogy a versenyző az oszlopon belül jól helyezkedik e. A versenyző kötelessége az autóját a zöld tartományban tartani, és amíg ez megtörténik szabadon használhatja a pályát teljes szélességében. Melegítheti a gumit, féket. Ha a versenyző a zöld tartományban van, nem kell figyelembe vennie a többi autó mozgását, akár előzhet is. A lényeg, hogy mindig a zöld tartományban maradjon az indikátor.


3.2.2 Második Szakasz: Kétsoros felvezető - rajt felkészülés

Ahogy az előző szakaszban itt is köteles a versenyző az indikátort zöldben tartani, és a számára kijelölt oldalra zárkózni. Itt már nem ajánlott a cikázás, fékmelegítés. Ha valaki ezzel balesetet, problémát okoz másoknak, szabadon óvható és a Versenybíróság kiemelten fogja vizsgálni. Törekedni kell a konstans sebességgel való haladásra.


3.2.3 Harmadik Szakasz: A Rajt

A képernyőn megjelenik egy sebességmérő ami 70km/h maximális sebesség felett pirosra vált. Itt mindenki köteles 70km/h-val haladni, és a zöld jelzésre elrajtolni.

Aki átlépi a sebességhatárt, a program által automatikus büntetést kap. Ezen kívül a Versenybíróság külön vizsgálni fogja a rajtokat. Ha valaki feltűnően lassú haladással másokat hátráltat, úgy szintén vizsgálat alá fog kerülni.


3.3 A verseny a green flag jelzésre indul!


3.4 Versenyen az ESC használatával vissza lépve a boxutcából engedélyezett az “újraindulás”. Ilyenkor a program egy rövid időre zárolja az összes controllerünket. Ennek az időnek a leteltével vissza lehet csatlakozni a versenybe.


3.5 A boxutcában mindig kötelező a pitlimiter használata, a sebességkorlátozás be nem tartása esetén a program automatikus büntetést oszt melynek letöltése kötelező!


3.6 Stop & Go büntetés letöltésekor tilos kereket cserélni vagy tankolni. A program sem engedi. A Stop&Go büntetés 3 körön belül letöltendő. Aki ezt elmulasztja az diszkvalifálásra kerül a futamról.



4. Versenyzői magatartás

4.1 A versenyek online kerülnek megrendezésre, így minden szituáció esetén vedd figyelembe, hogy a másik másképp, más módon látnak esetleg dolgokat mint te. Minden kapcsolatban van minimális késleltetés, más-más kamera nézetekből, autókkal versenyzünk.


4.2 Minden előzésnél törekedj a fair, tiszta előzésre. Ez egy no contact sport, és nem megengedett a másik megtámasztása, meglökése.

4.2.1 A támadó versenyző köteles minden körülmények között a fehér vonalakon belül helyet hagyni a másik félnek. A kerékvetőt, betonozott bukóteret és a műfüvet nem tekintjük a pálya részének ebben az esetben. Akkor sem ha a játék nem tekinti pálya elhagyásnak az ott történő haladást.

4.2.2 A támadó versenyzőt akkor illeti meg hely a másik fél mellett, ha az első tengelye minimum védekező fél hátsó tengelyével egy vonalba ér. Ha hátrébb foglal helyet, a védekező versenyzőé a teljes ív választás joga - (4.3.2-es pont)
Ennek érzékelését segíti a spotter, és a HUD-on megjelenő radar. Viszont arra kérünk mindenkit, hogy ha nincs is még egy vonalban a két tengely, minden alkalommal igyekezzünk elkerülni a baleseteket. A veszélyesnek ítélt manőverek szabadon óvhatóak.

4.3 Védekezés esetén tilos cikázni, az egyenesekben egyetlen ív változtatás megengedett. Féktávon való ív változtatás tilos, akkor is ha az lenne első ív váltás.

4.3.1 A védekező versenyző köteles minden körülmények között a fehér vonalakon belül helyet hagyni a másik félnek. A kerékvetőt, betonozott bukóteret és a műfüvet nem tekintjük a pálya részének ebben az esetben. Akkor sem ha a játék nem tekinti pálya elhagyásnak az ott történő haladást.

4.3.2 A védekező versenyzőé a teljes ív választás joga, ha a támadó versenyző első tengelye nincs egy vonalban az ő hátsó tengelyével. Ebben az esetben akár "be is zárhatja a kaput".

4.3.3 A védekező versenyző köteles helyet hagyni a másik félnek , ha a hátsó tengelye a támadó fél első tengelyével egy vonalba ér.
Ennek érzékelését segíti a spotter, és a HUD-on megjelenő radar. Viszont arra kérünk mindenkit, hogy ha nincs is még egy vonalban a két tengely, minden alkalommal igyekezzünk elkerülni a baleseteket. A veszélyesnek ítélt manőverek szabadon óvhatóak.

4.3.4 A kiszámíthatónál korábbi fékezés és szándékosan későbbi kigyorsítással történő blokkolás tilos.


4.4 Ha két autó már egymás mellett halad, a terelés mind a támadó, mind a védekező fél részéről tilos. Ha valaki terelni próbálja a másikat, az szabadon óvható.


4.5 A lekörözendő versenyző köteles 3 kanyaron belül elengedni a kör előnyben érkező versenyzőt attól a pillanattól fogva, hogy megkapja a kék zászló jelzést. Az elengedéshez le kell térni az ideális ívről, és ha szükséges csökkenteni a sebességen is azért, hogy a másik versenyző minél könnyebben mehessen el.


4.6 A leköröző pilóta köteles figyelembe venni, hogy a lekörözött is a pályán van és nem kényszerítheti hirtelen fékezésre, vagy a pálya elhagyásra.


4.7 A lekörözött pilóták visszavehetik körüket, az kör előnyben lévő autó zavarása/veszélyeztetése nélkül. A versenybíróság kérése viszont az, hogy mindenki figyelje a HUD-ját, és ha nem pozícióért megy a harc, akkor hagyjuk menni a gyorsabbat. Akkor is ha ő kör hátrányban van hozzánk képest. Semmi értelme ilyen harcokba beleállni és védeni egy pozíciót, amit a másik nem tud elvenni tőlünk.


4.8 Sárga zászló esetén a versenyzőknek kötelességük fokozott óvatossággal közlekedni a pályán és felkészülniük, hogy akár meg is kell állni az autóval. Sárga zászló hatálya alatt tilos előzni. Pozíció csere csak akkor elfogadható ha ez baleset elkerülése érdekében történik, vagy torlódás kialakulása esetén így tudnak a leghamarabb oszlani az autók.


4.9 Ha oly mértékben sérül az autó, hogy már a stabil haladás, kilátás korlátozott vagy akár nem is lehetséges, a pilóta köteles a lehető legrövidebb időn belül a boxba hajtani és megjavítani azt. Sérült autóval való haladás ideje alatt pedig a mezőnyt a lehető legkevésbé sem szabad zavarni. Ha lehetséges használni kell a bukótereket, pálya széli aszfaltos, betonos szakaszokat a többi autó elengedése céljából.


4.10 Rossz Kapcsolat, Lag esetén a laggoló versenyző köteles elhagyni a szervert. Ha ez nem történik meg a Versenybíróság tagjai bármikor megvonhatják az indulási engedélyét és kirúghatják a szerverről.


4.11 A pályára való visszatérést kicsúszás után, baleset után, műszaki hiba esetén történő pálya elhagyás után a lehető legnagyobb elővigyázatossággal kell megtenni. A pálya ívére merőlegesen, vagy hegyes szöget bezárva visszajönni tilos. Ha valaki pályán kívül kerül, köteles megpróbálni az uralmát még ott visszaszerezni az autó felett és csak utána visszajönni a pályára. Lehetőleg párhuzamosan a pálya nyomvonalával.


4.12 A Boxból való be és kihajtáskor mindenki köteles betartani a be és kivezető fehér vonalakat. Érinteni is tilos ezt a vonalat, ami vonatkozik a szabadedzésekre, időmérőkre, és a futamra egyaránt!


4.13 Minden itt fel nem sorolt vitás esetben a Versenybíróság szava dönt!


5. Büntetések - Eredmények

5.1 Bármilyen szúrópróbaszerű vizsgálat esetén a Versenybíróság büntetheti az eseteket.


5.2 A Versenybíróság kérheti, hogy az érintett versenyzők nyilatkozzanak az esetről.


5.3 A büntetési rendszer a valóságban már megismert büntetési tételekből fog állni.

5.8.1 A következő lépcsőfokok kerültek megállapításra:

  • 5 sec kigyűlése

  • 10 sec kigyűlése

  • 15 sec kigyűlés

  • Drive Through

  • Stop & Go

  • DSQ


5.3.2 Minden esetben a kapott büntetés mértékét az aktuális Versenybíróság dönti el korábbi eseteket is precedensül véve.


5.3.3 Több szerveres futam rendezése esetén ha egy versenyző bármelyik büntetést is kell letöltse az azt jelenti, hogy ez azon a szerveren történik meg, ahova kvalifikált.


5.4 Részletesebb magyarázat a döntésekkel kapcsolatban vagy akár fellebbezés is lehetséges, ha ez kultúrált formában történik a versenyző részéről