PacekDuó Blog

Hírek, cikkek, a valós és virtuális autósport és a szimulátorozás világából

MONZAi meglepetés és dráma

Nem a legizgalmasabb versenyhétvége volt a monzai a Formula-1 történetében, de az biztos, hogy pár momentumára egy jó ideig még emlékezni fogunk. Volt itt sprintkvalifikációtól kezdve baleseteken keresztül meglepetés futamgyőztesig minden.

A versenyzők úgy érkeztek az olasz helyszínre, hogy csupán az Alfa Romeo egyik ülése lett szabad a 2022-es idényre. Kimi Raikkönen bejelentette, hogy év végén visszavonul az F1-ben való versenyzéstől, ezzel elindítva a pilótapiac dominóját.

Elég sok bejelentést már sejthettünk a sajtóhírek alapján, de a legjelentősebb mind közül, az George Russel szerződtetése a Mercedeshez. A fiatal brit helyére nem más kerül, mint Alexander Albon, aki egy éves DTM kitérő után visszatér a királykategóriába. Hivatalos információ még mindig nincs arról, hogy hogyan sikerült megállapodniuk Toto Wolffnak és Christian Hornernek, hiszen egy Mercedes motoros autóban egy Red Bull által támogatott versenyző fog ülni jövőre.

Valtteri Bottas az Alfa Romeo pedálját fogja koptatni a következő évtől, ő lesz tehát "Kimi utódja". Bottas egy érdekes bejegyzést is posztolt közösségi felületein a zandvoorti hétvége után. Monacói erkélyén egy üres papír és toll figyelgetett dohányzóasztalán, majd rá két órával egy Mercedes-AMG GT Black Series volánja mögül jelentkezett be, ami az F1-es csapat festésében pompázott.

A Mercedes AMG GT Black Series

Sergio Pérez pedig továbbra is a Red Bull csapatát erősíti a következő esztendőben.

Rákanyarodva magára a versenyhétvégére, a pénteki egy igazi laza, bemelegítős nap volt különösebb meglepetés nélkül. Bottas nyerte az időmérőt, mögötte csapattársa, majd végül Max Verstappen zárta az első hármast. Mögöttük viszont szorosan ott volt a két Mclaren is, akiknek nagyon feküdt egész hétvégén az olasz aszfaltcsík. Pierre Gasly tavalyi fantasztikus szereplése után beférkőzött a két Ferrari elé, őket követte Pérez és Giovinazzi.

A sprintkvalifikáció egy elsőre elég csúnyának tűnő balesettel kezdődött, Gasly az első kanyarban a rajt után összeért Daniel Ricciardoval, majd a Curva Grandeban leszakadt az első szárnya és a gumifalba csapódott, szerencsére sérülés nélkül kiszállt az Alpha Tauriból.

Ezután egy kis vonatozás után leintették a monzai sprintfutamot, ahol semmi emlékezetes nem történt, azon kívül, hogy Lewis Hamilton csak Max Verstappen, illetve a két Mclaren mögül rajtolhatott. Valtteri Bottas hiába nyerte meg magabiztosan a szombati versenyt, motorcserés büntetése miatt csak az utolsó rajtkockát foglalhatta el vasárnap délután.

Vasárnap a verseny rajtja után Daniel Ricciardo fordult elsőként a Variante del Rettifilo kanyar után, mögötte Max Verstapennel, majd Lando Norrissal a másik papaya színű autóval követhette csapattársát. Lewis Hamilton végül megtartotta negyedik helyét egy kisebb kakaskodás után. Verstappen és Hamilton egymás mellett értek be a hármas kanyarba, kerék a kerékkel picit összeérve, a Mercedes pilóta kénytelen volt átvágni a sikánt.

Tőlük kicsit hátrébb Antonio Giovinazzi kicsit elfékezve ért be ugyanabba a kanyarba, és a kigyorsításon ráhúzta autóját a már mellette lévő Carlos Sainzra. Az Alfa Romeo versenyzőjének a fal adta a másikat, az első szárnyába és 5 másodperces időbüntetésbe került a hibája.

Egy kis Safety Car után folytatódhatott a verseny, Verstappen és Hamilton nem tudott mit kezdeni jó ideig a Mclarenekkel. Jöttek a box kiállások, ahol Red Bull holland pilótája több, mint 11 másodpercet álhatott a boxban, a jobb első kerék rossz rögzítése végett.

Így már Lewis Hamilton mellett találta magát a pályán és az első sikánban meg is történt a dráma. A két világbajnok esélyes versenyzőnek összeért a két hátsó kereke, majd Verstappen a levegőből értekezett meg Hamilton fekete Mercedesének tetejére.

Újra Safety Car fázis következett a baleset után, így tett szert előnyre a Ferrari. Charles Leclerc és Carlos Sainz a Safety Car alatt jött ki kereket cserélni, így gyakorlatilag egy ingyen boxkiállást tudva a magukénak, Leclerc már a második helyen volt. A hazai pályán szereplők viszont nem sokáig örülhettek, mivel a Mercedes és Honda motoros autók sokkal gyorsabbnak bizonyultak az egyenesekkel tarkított versenypályán.

Végül Daniel Ricciardo nyerte a monzai versenyt, mögötte csapattársával, Lando Norissal osztozhatott a dobogón. A harmadik helyen Valtteri Bottas ért célba, mivel a pályán előtte végző Sergio Pérez 5 másodperces büntetésben részesült. Így tehát a top 10 sorrendje a következő:

Ricciardo, Norris, Bottas, Leclerc, Pérez, Sainz, Stroll, Alonso, Russel, Ocon

Tamás Norbert

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Elindult a II. ACCHungary Bajnokság!


Szeptember 4-én zöldre váltottak a lámpák Zolder célegyenesében, ezzel elkezdve az ACC Hungary második bajnokságát. Ezúttal a megszokottól eltérően két sprintversenyt kellett teljesíteniük a pilótáknak. A PRO Splitben 27 versenyző, míg a SEMI-PRO Splitben 14-en szálltak harcba a dobogó legfelső fokáért.

Változtatos időjárásból sem volt hiány, szakadó eső fogadta a mezőnyt mindkét szerveren. Füzy-Fazekas-Fehér indulhatott az első három rajtkockából a PRO kategóriában, a SEMI-PRO-nál Bagi-Pénzes-Bedő volt a top 3.

Az eső továbbra sem állt meg, mind a kettő szerveren az esőre kialakított abroncsok voltak előnyben részesítve. A rajtok nagyon tiszták voltak a körülmények ellenére is, mindenki vigyázott a másikra a csúszós pályán. Végül Füzy rajt-cél győzelmet aratott, senki által nem zavartatva, 13 másodperces előnnyel. Mögötte Fazekas megtartotta a másik helyét, Erős Barnabás állhatott még fel a virtuális dobogó harmadik fokára.

A top 10 a PRO kategóriában: Füzy-Fazekas-Erős-Kovács-Csicsmányi-Lányi-Szűcs-Tamás-Karabélyos-Horváth

A SEMI-PRO szerveren is az első rajthelyről rajtoló versenyző aratott győzelmet Bagi személyében, 14 másodpercet adva a mögötte érkező Pénzesnek, a harmadik helyen pedig Csépány szelte át a célvonalat.

A top 10 a SEMI-PRO kategóriában: Bagi-Pénzes-Csépány-Bedő-Megyeri-Bognár-Tömöl-Vaskó-Horinka-Násztor


Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

A második időmérőn sem volt kegyes az időjárás, ám azonban ez nem törte meg Füzy lendületét. Ezúttal Erős Barnabás rajtolhatott mellőle, Fazekas pedig mögülük várhatta a zöld zászlót. Itt már sokkal szorosabb volt a küzdelem a győzelemért, de Füzy magabiztos versenyzéssel duplázni tudott Zolderben. Az élen álló hármas az időmérőhöz képest változatlanul fejezték be a versenyt.

A top 10 a második versenyen PRO kategóriában: Füzy-Fazekas-Erős-Kovács-Szűcs-Horváth-Karabélyos-Tamás-Lányi-Szabó

A SEMI-PRO versenyzőknél a rajtsorrend változott a második időmérő után. Bagi megint pole-ból rajtolt, Tömöl és Bedő követte a második és harmadik helyen. A pole-t autózó versenyző újra rajt-cél győzelmet aratott, 15 másodperccel maga mögé utasítva Pénzest és Csépányt.

A top 10 a második versenyen SEMI-PRO kategóriában: Bagi-Pénzes-Csépány-Bedő-Mészáros-Horinka-Násztor-Megyeri-Polgár-Vaskó

Az első verseny hétvégét követően Füzy megnyugtató előnyre tett szert, 88 ponttal vezeti a bajnokságot. Mögötte Fazekas és Erős között 15 pont a differencia.

SEMI-PRO kategóriában Bagi is duplázott akárcsak Füzy, 87 ponttal vezeti az összetettet. A második helyen Pénzes van 66 ponttal, 51 ponttal követi őket Csépány.

A csapatbajnokságot illetően a sorrend: GCO, Vatican-Taylor Ferrari Team, Horvath-Szucs az első három, SEMI-PRO kategóriában: Penzes-Nasztor, Vatican Cherry Try az első kettő, majd a Drink Team és a Bognar Team a sorrend.

A következő versenyhétvége Zandvoortban fog zajlani, ezúttal egy 2.3 órás pilótacserés endurance versenyen.

Tamás Norbert

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image